Komunikaty

Klauzula informacyjna - ochrona danych osobowych.

KLAUZULA INFORMACYJNA RODO

 Działając na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 oraz art. 14 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu tych danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) zwanego dalej RODO, uprzejmie informujemy, iż:

ADMINISTRATOR DANYCH OSOBOWYCH

Szkoła Podstawowa nr 175 im. Heleny Marusarzówny

ul. Trzech Budrysów 32, 02-381 Warszawa,

reprezentowana przez Dyrektora – p. Renatę Jończyk

INSPEKTOR OCHRONY DANYCH

Inspektor Ochrony Danych: p. Agnieszka Falborska

Kontakt: iod@dbfo-ochota.waw.pl lub listownie na adres Administratora

PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

Dane osobowe są przetwarzane w zakresie i celach związanych z działalnością statutową placówki oświatowej,  prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania i wychowania, zapewnienia bezpieczeństwa uczniów i pracowników, realizacji zadań opiekuńczych i wychowawczych, prowadzenia spraw kadrowych, płacowych i finansowych, kontaktu z rodzicami/opiekunami prawnymi, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c     RODO oraz innych przepisów prawa, m.in. ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, ustawy                    z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela, ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej, ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy

– w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze.

 Przetwarzanie danych w innych celach lub w zakresie wykraczającym poza przepisy prawa odbywa się na podstawie odrębnej, dobrowolnie wyrażonej zgody.

MONITORING WIZYJNY

Na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c i e RODO w nawiązaniu do art. 108a ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe oraz art. 68 ust. 1 pkt 6 ustawy – Prawo oświatowe, a także art. 22² §1–3 Ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy, w placówce jest prowadzony monitoring wizyjny, którego celem jest zapewnienie bezpieczeństwa osób przebywających na terenie placówki oraz ochrona mienia. Monitoringiem wizyjnym objęto teren wewnątrz oraz na zewnątrz budynku – zasięgi kamer są szczegółowo określone w Regulaminie monitoringu wizyjnego. Monitoring nie obejmuje pomieszczeń socjalnych, przebieralni, sanitarnych ani innych, w których mogłoby dojść do naruszenia dóbr osobistych.

ODBIORCY DANYCH

Dane osobowe mogą być udostępniane osobom upoważnionym przez Administratora do przetwarzania danych w ramach wykonywania obowiązków służbowych, podmiotom, którym Administrator zleca wykonanie czynności wymagających przetwarzania danych (tzw. podmioty przetwarzające), innym podmiotom, jeżeli obowiązek ich udostępnienia wynika z powszechnie obowiązujących przepisów prawa.

PRZEKAZYWANIE DANYCH DO PAŃSTW TRZECICH

Dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich ani organizacji międzynarodowych.

ZAUTOMATYZOWANE PODEJMOWANIE DECYZJI   I PROFILOWANIE

Dane osobowe nie będą podlegały profilowaniu ani zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji.

OKRES PRZECHOWYWANIA

Dokumentacja przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej przechowywana jest zgodnie z przepisami o archiwizacji oraz przepisami dotyczącymi prowadzenia dokumentacji oświatowej.

 Zapisy z monitoringu przechowywane będą przez okres maksymalnie 7 dni do czasu ich nadpisania, chyba że nagranie stanowi dowód w postępowaniu prowadzonym na podstawie prawa – wówczas do czasu jego prawomocnego zakończenia.

PRAWA OSÓB, KTÓRYCH DANE DOTYCZĄ

Posiada Pani/Pan prawo do:

§  dostępu do swoich danych oraz ich sprostowania,

§  usunięcia danych, ograniczenia przetwarzania,

§  wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych,

§  cofnięcia zgody w dowolnym momencie (jeżeli dane przetwarzane są na jej podstawie)- cofnięcie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano przed jej wycofaniem.

PRAWO WNIESIENIA SKARGI

W przypadku uznania, że dane są przetwarzane niezgodnie z prawem, przysługuje prawo wniesienia skargi do Urzędu Ochrony Danych Osobowych (UODO).

 

Inspektor Ochrony Danych: p. Agnieszka Falborska

Zastępca Inspektora Ochrony Danych: p. Kamila Kutyła- Szpindler

Kontakt: iod@dbfo-ochota.waw.pl bądź listownie na adres Administratora z dopiskiem IOD

 

Załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 24 sierpnia 2018 10:16
Dokument wprowadzony do BIP przez: Renata Jończyk
Ilość wyświetleń: 952
24 października 2025 17:07 (Renata Jończyk) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
24 października 2025 17:06 (Renata Jończyk) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
24 października 2025 17:05 (Renata Jończyk) - Zmiana danych dokumentu. (Dokument opublikowany)
Zatrzymaj banner przewijany