Deklaracja dostępności

Szkoła Podstawowa Nr 175 zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://sp175.biposwiata.pl.

Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej istotnej aktualizacji strony:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem:

  • Brak jest możliwości zmiany odstępów między wyrazami lub liniami tekstu. (powód: ---)
  • Niektóre z zamieszczonych plików to graficzne pliki PDF (powód: ---)
  • Brak dostępności wszystkich funkcjonalności za pomocą klawiatury. (powód: ---)

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny.

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

 Budynek nie posiada głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osób niewidomych i słabowidzących.

Elementy w których zapewniono wyższy od wymaganego poziom dostępności cyfrowej

Strona BIP została zaktualizowana do WCAG 2.1

Plany likwidacji błędów dostępności cyfrowej

Aktualnie trwają prace nad konwersją plików PDF do wersji dostępnych cyfrowo.

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do:
Renata Jończyk

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Renata Jończyk, sekretariat.sp175@eduwarszawa.pl lub sekretariat@sp175.pl

Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 22 822-20-05. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jakiegoś jej elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna także określić formę tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie nie później niż w ciągu 7 dni. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące. Jeżeli zapewnienie dostępności nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć do podmiotu skargę na takie działanie.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury skargę można złożyć do Rzecznika Praw Obywatelskich https://www.rpo.gov.pl/pl

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Dostosowanie wejść do budynków

Szkoła składa się z trzech budynków, do których prowadzą oddzielnie wejścia. Są to: - budynek główny tzw. stara szkoła, - nowa szkoła (pawilon klas I-III), - hala sportowa. Na elewacji budynku znajdują się oznakowania wejścia i tablice urzędowe. Główne (tzw. stara szkoła), częściowo zadaszone wejście usytuowane jest od ul. Trzech Budrysów. Do wejścia głównego prowadzą schody oraz pochylnia. Wejście główne prowadzi do szatni szkolnej, która usytuowana jest w suterenie (poziom -1). Na tym poziomie znajduje się biblioteka, stołówka, sala świetlicy szkolnej, gabinet terapeuty pedagogicznego. Z sutereny na parter prowadzą dwie klatki schodowe. Na jednej z nich zainstalowany jest podnośnik umożliwiający wjazd wózkiem na parter. Na parterze usytuowany jest sekretariat szkoły, gabinet dyrektora oraz gabinet wicedyrektora, przed nim znajduje się hol bez oznakowania dotykowego na posadzce. Dalej w korytarzu znajduje się gabinet pedagogów i psychologa szkolnego. Na parterze, I piętrze i II piętrze znajdują się sale lekcyjne i toalety. Gabinet pomocy przedmedycznej znajduje się na II piętrze. Do sal na tych kondygnacjach prowadzą korytarze umożliwiające wyminięcie się 2 osób. Drugie wejście prowadzi do nowego pawilonu, w którym uczą się uczniowie klas I-III i znajduje się od strony boiska. Posiada schody, zadaszoną pochylnię dla osób niepełnosprawnych oraz windę. Z tego budynku możliwe jest przejście łącznikami do starej części szkoły na parter i I piętro. Budynek ten wyposażony jest w windę. Trzecie wejście umiejscowione jest także przy ul. Trzech Budrysów (za przedszkolem). Do hali sportowej prowadzą schody oraz podnośnik do obsługi wózków dla osób niepełnosprawnych. Z budynku hali sportowej łącznikami można przemieścić się na parter w budynku głównym.

Dostosowanie korytarzy

Korytarze umożliwiające wyminięcie się 2 osób.

Dostosowanie schodów

W budynkach znajdują się oznakowane taśmą ostrzegawczą antypoślizgową schody wewnętrzne (proste, bez podcięć).

Dostosowanie wind

Winda w pawilonie klas I-III dostosowana do przewozu osób z niepełnosprawnścią.

Dostępność pochylni

Pochylnia prowadząca do nowego pawilonu jest zadaszona, posiada poręcze, przystosowana dla osób z niepełnosprawnością. Pochylnia prowadząca do budynku głównego częściowo zadaszona.

Dostępność platform

Platforma umożlwiająca wejście do budynku hali sportowej. Platforma umożlwiająca przemieszczanie się na wózku między sutereną a parterem w budynku głównym.

Dostosowanie parkingów

Najbliższe miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością znajduje się przy ulicy Trzech Budrysów 32, przed wejściem na teren szkoły.

Prawo wstępu z psem asystującym

Możliwy jest wstęp z psem asystującym do pomieszczeń dostępnych dla interesantów.

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Dostępność informacji głosowych

Informacje głosowe zapewniają pracownicy szkoły - woźni.

Dostępność pętli indukcyjnych

Brak pętli indukcyjnej w budynku.

Dostępność tłumacza języka migowego

Od 1 lutego 2023 r. istnieje możliwość skorzystania z usługi on-line tłumaczenia polskiego języka migowego (PJM). Usługa została uruchomiona przez Urząd m.st. Warszawa i jest ważna przez okres dwudziestu czterech miesięcy.

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 23 marca 2021 14:58
Dokument wprowadzony do BIP przez: Renata Jończyk
Ilość wyświetleń: 1607
09 marca 2025 18:36 (Renata Jończyk) - Aktualizacja deklaracji dostępności.
09 marca 2025 18:35 (Renata Jończyk) - Aktualizacja deklaracji dostepności.
18 marca 2024 20:50 (Renata Jończyk) - Aktualizacja deklaracji dostepności.
Zatrzymaj banner przewijany